Na aanmelding bij Mentor Dienst Utrecht maken we een afspraak voor een kennismakingsgesprek. Hierin gaat het niet alleen over de wederzijdse verwachtingen maar ook over de kansen die we over en weer zien om tot een vertrouwelijke werkrelatie te komen. Als de uitkomst voor beiden positief is kan mentorschap aangevraagd worden.

Het mentorschap vraagt u aan via een verzoekschrift bij het kantongerecht van het arrondissement waar de cliënt, voor wie u de aanvraag doet, woont.

Wat heeft u daarbij nodig?

  • Een uittreksel uit de Gemeentelijke Basis Administratie met persoonsgegevens van de persoon voor wie het mentorschap aangevraagd wordt
  • Een verklaring van de aanvrager waarin de aanvraag gemotiveerd wordt, bij voorkeur onderbouwd door een medische verklaring waaruit blijkt dat de toestand van de betrokkene mentorschap vereist
  • Een verklaring van naaste familie dat akkoord wordt gegaan met de aanvraag
  • Een bereidheidsverklaring van de voorgestelde mentor.

Wanneer u dat prettig vindt, zullen wij u helpen bij de aanvraag van het mentorschap.

Als u meer wilt weten over de dienstverlening van Mentor Dienst Utrecht, neem dan contact op via tel.nr. 0651574539 of mail: info@mentordienstutrecht.nl